Jak sprawić, by Twój film na YouTube zobaczyły miliony ludziObecnie ponad 1 miliard aktywnych użytkowników miesięcznie ogląda filmy na YouTube. Skoro tak wiele osób korzysta z tej platformy, aby konsumować i dzielić się treściami, to zrozumiałe jest, że chcesz wykorzystać tę okazję do rozwoju swojej marki i nawiązania kontaktu z docelowymi odbiorcami. W końcu treści wideo są bardziej angażujące niż statyczne obrazy czy posty tekstowe. Nie jest to jednak pierwszy raz, kiedy obserwujemy wzrost zainteresowania treściami wideo.

Wiele firm próbowało uruchomić własne serwisy streamingowe z niewielkim sukcesem (patrz: Vine i Viddy). Jest jednak kilka podstawowych rzeczy, które trzeba wiedzieć, aby stworzyć udany kanał YouTube i sprawić, by Twoje filmy były oglądane przez jak największą liczbę osób. Przyjrzyjmy się, co należy wziąć pod uwagę przed uruchomieniem kanału i optymalizacją filmów, aby odnieść sukces.

Dowiedz się, co sprawia, że wideo na YouTube odnosi sukces

Kiedy już opublikujesz kilka filmów, będziesz chciał sprawdzić, jakie typy filmów odnoszą największy sukces. Na podstawie danych z Buffera można stwierdzić, że najlepsze filmy mają jedną wspólną cechę: tworzą emocjonalną więź między odbiorcami a treścią. Twoje filmy powinny angażować widza i wzbudzać jego ciekawość. Tytuł filmu, opis i elementy wizualne składa się na odpowiednie pozycjonowanie, powinny przyciągnąć uwagę widza i sprawić, że będzie chciał kliknąć "play". Jeśli uda Ci się sprawić, że Twoi docelowi odbiorcy będą chcieli obejrzeć Twój film, będziesz miał znacznie większe szanse na sukces.

Wybierz strategię wideo

Zanim zaczniesz tworzyć filmy wideo, warto zastanowić się, jaki jest cel Twojego kanału i dlaczego w ogóle chcesz tworzyć filmy wideo. Na przykład, czy chcesz zwiększyć sprzedaż swojego produktu, tworząc filmy typu "jak to zrobić"? A może chcesz edukować swoich odbiorców na konkretny temat? Dla każdego z tych celów trzeba będzie tworzyć różne rodzaje filmów wideo. Na przykład, jeśli chcesz edukować swoich odbiorców na konkretny temat, będziesz potrzebował dłuższych filmów, które przeprowadzą widzów przez konkretny temat. Jeśli masz do sprzedania produkt, możesz tworzyć krótkie filmy wideo, które pokażą ludziom, jak używać danego produktu i dlaczego mogliby z niego skorzystać. Możesz także tworzyć recenzje produktów podobnych do Twojego, aby ludzie mogli zobaczyć Twój produkt obok konkurencji. Dzięki temu dotrzesz do szerszej grupy odbiorców i zapewnisz im wiele sposobów interakcji z Twoimi treściami.

Potwierdź tożsamość swojego kanału

Kiedy już zdecydujesz, jakiej platformy chcesz używać, nadszedł czas, aby przyjrzeć się swojej marce i upewnić się, że Twój kanał pasuje do reszty tożsamości Twojej marki. Oto kilka rzeczy, które należy wziąć pod uwagę przy podejmowaniu tej decyzji: - Jakie są wartości Twojej marki? - Jaki jest głos marki? - Jakie są główne tematy, które chcesz poruszać? Te pytania pomogą Ci potwierdzić tożsamość Twojej marki i upewnić się, że Twój kanał odzwierciedla Twoją firmę i jej produkty lub usługi. Pomoże to powiększyć bazę subskrybentów na YouTube i sprawi, że ludzie będą wracać na Twój kanał.